Header Ads

piątek, 8 stycznia 2010

Magnes

"Coś tam było! Człowiek!
Może dostoł?! Może!..."

Znów notka miała być o czymś innym - i znów pod wpływem chwili zmieniłem zdanie :D I tym razem notka raczej nie będzie śmieszna :P

Powszechny i łatwy dostęp do porządnie wykonanych replik ASG, które wizualnie nie różnią się niczym od "ostrych" oryginałów spowodowała wysyp zdjęć pięknych dziewczyn z narzędziami mordu w rękach.



I nie chodzi o sam fakt pozowania z bronią, bo pomysły na zdjęcia tego typu są lepsze i gorsze - niektóre są wręcz genialne. I nie żebym krytykował - sam takowe zdjęcia popełniłem roku pańskiego 2006.
Chodzi o co innego - otóż w 90% przypadków wszystkie zdjęcia (a cechuje to zwłaszcza płeć piękną) zdjęcia mają jedną, ale cholernie ważną wadę.

Prawie wszystkie niewiasty trzymają paluchy zaciśnięte na spustach. Nieważne, czy w coś celują (no powiedzmy, wtedy można jako licenta poetica uznać, że właśnie otwierają ogień), czy właśnie idą, czy pozują z bronią trzymaną do góry.



Wszędzie te wredne paluchy na spuście. Jak magnes przyciąga....

Sam zresztą "objeżdżałem" o to modelki, które u mnie pozowały, a i tak oczywiście po zrzuceniu zdjęć na kartę - paluchy na spustach...Niestety - nie wszystko da się zobaczyć w wizjerze aparatu...

"Nikita"

Ja wiem, że to tak fajnie odstaje, można fajnie chwycić.

Ja wiem, że teoretycznie są bezpieczniki/blokady chroniące przed naciśnięciem spustu.

Ja wiem, że są dwustopniowe blokady spustu chroniące przed przypadkowym strzałem.

Ja wiem, że szansa na to, że te osoby dostaną faktycznie broń ostrą do ręki jest znikoma, ale szansa dostania repliki naładowanej i gotowej do oddania strzału jest dużo, dużo większa. Wystarczy, że osoba, która wypożycza takowy gadżet nie odepnie baterii, czy nie spuści gazu z magazynka.
A i tym można niestety niezłą krzywdę zrobić.

Czy tak trudno pomyśleć, że jeśli mamy palec na spuście - nawet luźno położony, to w przypadku kiedy coś nas wystraszy, kiedy się potkniemy np idąc, kiedy coś wytrąci nas z równowagi - ten palec może naciśnąć spust? Pal licho, kiedy replika/broń jest rozładowana. Ale jeśli nie jest?

Może i jestem przewrażliwiony, może i są to dobre nawyki wyniesione z combatów ASG/szkoleń, strzelnic. Ale po ręce opadają, jak widzę kolejne takie zdjęcia (tu znów moje zdjęcie - no cóż - a nie mówilem?

G.I. JOE

Czy tak trudno jest pomyśleć i położyć ten palec wzdłuż kabłąka spustu? Co ciekawe - zjawisko to obserwuje tylko w krajach, gdzie dostęp do broni palnej jest niewielki i brak obycia z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa. Tam, gdzie obycie z bronią jest od dziecka - takich "kwiatków" na zdjęciach jest dużo mniej.


Źródło: http://www.flickr.com


Swoją drogą - to samo obserwuje na pokazach militarnych, gdzie cywilbanda (do której i ja się zaliczam :>) może sobie wziąść do ręki prawdziwą ostrą broń, poprzymierzać się do niej, porobić zdjęcia... aż strach pomyśleć co by się działo, gdyby pozostał jeden magazynek z ostrą amunicją ;)

Niestety - jest to walka z wiatrakami. Ilość komentarzy - nie tylko moich pod zdjęciami przedstawiających to zjawisko idzie w setki, obecnie - gałązki mi opadły i już nie mam siły - stąd ta notka ;)
I tak - tak jak pisałem na początku - ja również niestety takie zdjęcia mam w swoim dorobku. Dlatego - zwracajmy na to wszyscy uwagę, bo wydaje mi się, że warto. A może tylko marudzę, bo się nie wyspałem? :D

Wybór zdjęć subiektywny i zupełnie przypadkowy :D

Prawidłowy sposób trzymania broni :D



Źródło: http://www.flickr.com




13 komentarzy:

kiciaf pisze...

Ja to cywil kompletny. Pojęcia o tym nie miałam. Dzięki za oświecenie, choć szanse nawet na potrzymanie jakiejkolwiek broni to mam nikłe.

madziaro z dzikiego zachodu pisze...

a ja tak delikatnie w obronie wszystkich, którzy paluchy na spust pchają - jeśli trzymasz kolbę pistoletu i wszystkie paluchy masz zgięte, to ten bidny wskazujący aż się prosi, żeby jego też zgiąć - i tam, zaraz koło niego, jest idealnie wyprofilowane miejsce, żeby go ułożyć, z tym że w tym miejscu taki dzyndzel jest bez sensu ;)

Nomad_FH pisze...

czyli - uciąć dzyndzel? :D

Nomad_FH pisze...

Kiciaf: jak będziesz w okolicy to dam ci potrzymać (eeee broń tzn replikę oczywiście) - no bez podtekstów mi tu :D

kiciaf pisze...

Czuję się zaszczycona propozycją. Trzymam... eee... za słowo. :)

Maria pisze...

Mnie się wydaje, ze wynika to z niewiedzy, braku świadomości zagrożeń.
Przecież to takie wyuzdane, ta rozebrana panienka i typowa męska zabawka.
To jakby zaproszenie do zabawy.
Nie mówię, że nie jest piękna - zwłaszcza pierwsza fotografia.

Poza tym, aby broń trzymać pewnie i wiarygodnie, to tak jest najwygodniej.
Aby było inaczej pewnie trzeba wytworzyć nawyki

Anonimowy pisze...

Hallo ;)
...to nie przewrażliwienie, to O.S.O.B.* w wersji zapobiegliwo- klasycznej.

Każdy perfekcjonista (czyt.fanatyk ;)) tak ma.

* Ostry Syndrom Odchylenia Branżowego, czyli sytuacja, którą tylko jest w stanie dostrzec ktoś, kto siedzi w temacie wyżej uszu.


Pozdrawiam

(Dżizys ileż ja miałam odwagi komentując tutaj pierwszy raz...człowiek włazi, a tu giwery i giwery no ;p)

-e.

madziaro z dzikiego zachodu pisze...

Green - nie dość, że giwery to prawie gołe baby ;), no ale jak wiadomo do odważnych świat należy ;)

Zadora pisze...

I Ty myślisz, że ktokolwiek patrząc na te zdjęcia, pilnie wzrokiem podąża tam, gdzie palec na spuście jest zagęty :)

Nomad_FH pisze...

Zadora: oj uwierz, że tak :D Praktycznie w każdym miejscu (i są to galerie zdjęć, serwisy związane z modelkami, fotografią etc.) - jedne z pierwszych wpisów zwracają uwage na palec na spuście :D
Więc temat jest :D

Tak samo i na zdjęciach innych osób :)
Ot po prostu warto zwracać uwagę i przyzyczajać ;)

Zadora pisze...

Jak dla mnie to na pierwszym zdjęciu, mogłaby trzymać nawet maczugę ze spustem a i tak sput to byłaby ostatnia rzecz której bym się przyjrzał ;)

Anonimowy pisze...

"Green - nie dość, że giwery to prawie gołe baby ;), no ale jak wiadomo do odważnych świat należy ;)"

Ano właśnie!

Za chwilę sama zacznę siebie podziwiać :DDD

Pozdrawiam ciepło
- e.

madziaro z dzikiego zachodu pisze...

"Praktycznie w każdym miejscu jedne z pierwszych wpisów zwracają uwage na palec na spuście :D"

zboczeńcy ;)